Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego [1].
Strona internetowa jest niezgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich [4].
Drzwi do budynku A otwierane automatycznie, winda, podjazd do budynku A, miejsca parkingowe przed podjazdem do budynku A, Punkt Obsługi Klienta w holu głównym i toaleta dla osób z niepełnosprawnością na parterze.
Dostęp do budynku dla osób z niepełnosprawnością przez łącznik do budynku B, na schodach piętra II i III platforma.
Budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością – brak możliwości przystosowania z uwagi na wysokie schody.
Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami jest możliwa w Punkcie Obsługi Klienta w budynku B.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością zlokalizowana przy sali obsługi. Winda osobowa od parteru do piątego piętra oraz winda dla osób z niepełnosprawnością przy wejściu głównym.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością, przestronna poczekalnia bez barier architektonicznych.
Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami na parterze, winda dla osób z niepełnosprawnością.
Brak obsługi klienta.
Brak obsługi klienta.
Drzwi wejściowe drewniane, dwuskrzydłowe otwierane tradycyjnie z samozamykaczem, brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością – ze względu na zabytkowy charakter brak możliwości wykonania podjazdu, wejście usytuowane bezpośrednio z ulicy, brak windy – ze względu na bariery architektoniczne.
W przypadkach zgłoszenia się w Delegaturze osoby ze szczególnymi potrzebami – pracownik Służby Ochrony zgłasza odpowiednim pracownikom konieczność skontaktowania się z klientem na parterze celem załatwienia sprawy.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze. W przypadku konieczności obsługi klientów z niepełnosprawnością w zakresie zadań komórek zlokalizowanych na I piętrze budynku istnieje możliwość ich obsługi w wyznaczonym pomieszczeniu na parterze.
Obsługa klienta zewnętrznego (Oddział Paszportów i Oddział Spraw Cudzoziemców) odbywa się na parterze, dostęp na ten poziom osobom z niepełnosprawnością jest umożliwiony za pomocą platformy (dźwigu) zamontowanej przy schodach wejściowych do budynku. Delegatura posiada także schodołaz, którego wykorzystanie wewnątrz budynku jest utrudnione ze względu na wąskie klatki schodowe.
Starostwo Powiatowe w Gnieźnie, ul. Jana Pawła II 9/10.
Obsługa klienta zewnętrznego odbywa się na parterze, w budynku dostępna jest toaleta dla osób
z niepełnosprawnością, przestrzenie komunikacyjne prowadzące do budynku są wolne od barier poziomych i pionowych, możliwe jest wejście do budynku z psem asystującym, zapewniona jest bezpieczna ewakuacja z budynku osobom z niepełnosprawnością, istnieją 3 miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością.
Starostowo Powiatowe w Środzie Wielkopolskiej, ul. Żwirki i Wigury 1.
Obsługa klienta zewnętrznego odbywa się na wysokim parterze. Zapewniony jest podjazd dla osób
z niepełnosprawnością i wózków dziecięcych do budynku, dostępna jest toaleta dla osób
z niepełnosprawnością, możliwe jest wejście do budynku z psem asystującym i zapewniona jest bezpieczna ewakuacja z budynku osób z niepełnosprawnością. Brak miejsca parkingowego przeznaczonego dla osób z niepełnosprawnością.
Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu, ul. Poznańska 33.
Obsługa klienta zewnętrznego odbywa się na I piętrze. Zapewniony jest podjazd dla osób
z niepełnosprawnością i wózków dziecięcych do budynku, natomiast w budynku znajduje się schodołaz. W budynku dostępna jest także toaleta dla osób z niepełnosprawnością, możliwe jest wejście do budynku z psem asystującym i zapewniona jest bezpieczna ewakuacja z budynku osób
z niepełnosprawnością. Dostępne jest także miejsce parkingowe przeznaczone dla osób
z niepełnosprawnością.
Starostwo Powiatowe w Ostrowie Wielkopolskim, al. Powstańców Wielkopolskich 16.
Obsługa klienta odbywa się na II piętrze. Brak podjazdu, winda zjeżdża do poziomu 0
i umożliwia wjazd z parkingu. W budynku dostępna jest toaleta dla osób z niepełnosprawnością, możliwe jest wejście do budynku z psem asystującym i zapewniona jest bezpieczna ewakuacja
z budynku osób z niepełnosprawnością. Dostępne jest miejsce parkingowe przeznaczone dla osób
z niepełnosprawnością.
Starostwo Powiatowe w Szamotułach, ul. Wojska Polskiego 1.
Obsługa klienta zewnętrznego odbywa się na parterze. W budynku dostępna jest toaleta dla osób
z niepełnosprawnością, możliwe jest wejście do budynku z psem asystującym i zapewniona jest bezpieczna ewakuacja z budynku osób z niepełnosprawnością. Przestrzenie komunikacyjne prowadzące do budynku są wolne od barier poziomych i pionowych. Brak miejsca parkingowego przeznaczonego dla osób z niepełnosprawnością.
Klient może komunikować się z pracownikami Urzędu przez: e-mail, SMS, MMS lub Facebook i Tweeter. Nie ma możliwości wykorzystania zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje. W budynku preferowana jest obsługa alternatywna poprzez wyjście pracowników na zewnątrz do interesanta potrzebującego załatwić sprawy urzędowe. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły skorzystać z pomocy tłumacza migowego w terminie wyznaczonym przez interesanta po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby na adres email: dostepnosc@poznan.uw.gov.pl [2].
W budynkach nie znajdują się urządzenia lub inne środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, w tym pętla indukcyjna, system FM, system IR lub system Bluetooth.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a poza dźwigami osobowymi.
Planujemy przeprowadzić inwentaryzację dostępności i opracować Standardy Dostępności w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu.
Odnośniki
[1] https://wzk.poznan.uw.gov.pl
[2] mailto:dostepnosc@poznan.uw.gov.pl
[3] mailto:wuw@poznan.uw.gov.pl
[4] https://www.rpo.gov.pl/content/jak-zglosic-sie-do-rzecznika-praw-obywatelskich
[5] https://wzk.poznan.uw.gov.pl/sites/default/files/zalaczniki/deklaracja_dostepnosci_stron_wuw_-_19.10.2020.pdf
[6] https://wzk.poznan.uw.gov.pl/sites/default/files/zalaczniki/plan_dzialan_dostepnosc_7.08.2020_pdf.pdf