Jesteś tutaj
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest niezgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Nie wszystkie grafiki/zdjęcia są opatrzone tekstem alternatywnym (wytyczna WCAG 2.1 1.1.1).
- Informacja o strukturze strony może być niewystarczająca (wytyczna WCAG 2.1 1.3.1).
- Kontrast kolorystyki elementów może być niewystarczający (wytyczna WCAG 2.1 1.4.3).
- Zmiana rozmiaru tekstu może mieć negatywny wpływ na czytelność strony (wytyczna WCAG 2.1 1.4.4).
- Interlinia tekstu może być zbyt mała (wytyczna WCAG 2.1 1.4.12).
- Nie wszystkie treści są dostępne z klawiatury (wytyczna WCAG 2.1 2.1.1).
- Brak możliwości zatrzymania animacji elementów ruchomych (wytyczna WCAG 2.1 2.2.2).
- Nie wszystkie linki mogą mieć jasno określone cele (wytyczna WCAG 2.1 2.4.4).
- Fokus linków może nie być wystarczająco widoczny (wytyczna WCAG 2.1 2.4.7).
- Nie wszystkie elementy zawierają odpowiednie etykiety (wytyczna WCAG 2.1 4.1.2).
- Brak informacji o sytuacjach kryzysowych w języku migowym.
- Brak dostępności lub niepełna dostępność plików załączników w formacie PDF.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Beata Goraj.
- E-mail: dostepnosc@poznan.uw.gov.pl
- Telefon: 618541325
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Wojewoda Wielkopolski
- Adres: al. Niepodległości 16/18, 61-713 Poznań
- E-mail: wuw@poznan.uw.gov.pl
- Telefon: 618541917
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
1) al. Niepodległości 16/18 (bud. A, B i C)
Drzwi do budynku A otwierane automatycznie, winda, podjazd do budynku A, miejsca parkingowe przed podjazdem do budynku A, Punkt Obsługi Klienta w holu głównym i toaleta dla osób z niepełnosprawnością na parterze.
budynek A (parter - IX p.)
- Gabinet Wojewody.
- Wydział Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego.
- Wydział Polityki Społecznej.
- Biuro Organizacyjno-Administracyjne.
- Biuro Obsługi i Informatyki.
- Wydział Kontroli, Prawny i Nadzoru.
- Wydział Skarbu Państwa i Nieruchomości.
- Wydział Zdrowia.
- Zespół Audytu Wewnętrznego.
budynek B (poziom -1, parter - V p.)
- Gabinet Wojewody.
- Wydział Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego.
- Wydział Finansów i Budżetu.
- Biuro Obsługi i Informatyki.
- Biuro Organizacyjno-Administracyjne.
- Państwowa Straż Łowiecka.
- Wydział Zdrowia.
budynek C (parter - IV p.)
Dostęp do budynku dla osób z niepełnosprawnością przez łącznik do budynku B, na schodach piętra II i III platforma.
- Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
- Wydział Infrastruktury i Rolnictwa.
- Wydział Kontroli, Prawny i Nadzoru.
- Wydział Polityki Społecznej.
- Wydział Zdrowia.
2) ul. Tadeusza Kościuszki 95 (budynek D)
Budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością – brak możliwości przystosowania z uwagi na wysokie schody.
Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami jest możliwa w Punkcie Obsługi Klienta w budynku B.
Parter ̶ II p.
- Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna w Poznaniu.
- Wydział Spraw Obywatelskich (sekretariat, biura).
3) pl. Wolności 17 (parter - V p.) – sale obsługi na parterze
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością zlokalizowana przy sali obsługi. Winda osobowa od parteru do piątego piętra oraz winda dla osób z niepełnosprawnością przy wejściu głównym.
- Wydział Spraw Cudzoziemców.
4) ul. Ks. Jakuba Wujka 1 (parter) – sala obsługi na parterze
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością, przestronna poczekalnia bez barier architektonicznych.
- Wydział Spraw Obywatelskich.
5) ul. Kazimierza Wielkiego 24/26 (parter, II p.)
Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami na parterze, winda dla osób z niepełnosprawnością.
- Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Województwie Wielkopolskim.
6) ul. Wiśniowa 13a (parter - I p.)
Brak obsługi klienta.
- Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
7) Pokrzywno 8 (parter)
Brak obsługi klienta.
- Biuro Organizacyjno-Administracyjne.
8) Delegatura Urzędu w Kaliszu, ul. Kolegialna 4 (parter - I p.)
Drzwi wejściowe drewniane, dwuskrzydłowe otwierane tradycyjnie z samozamykaczem, brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością – ze względu na zabytkowy charakter brak możliwości wykonania podjazdu, wejście usytuowane bezpośrednio z ulicy, brak windy – ze względu na bariery architektoniczne.
- Punkt Obsługi Klientów Oddział Cudzoziemców i Oddział Paszportów zlokalizowany jest na parterze budynku (pok. nr 2 i 12).
- Toaleta na parterze jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnością.
- Przed budynkiem znajduje się w strefie płatnej miasta parking z miejscem dla osób
z niepełnosprawnością.
W przypadkach zgłoszenia się w Delegaturze osoby ze szczególnymi potrzebami – pracownik Służby Ochrony zgłasza odpowiednim pracownikom konieczność skontaktowania się z klientem na parterze celem załatwienia sprawy.
- Stanowisko do Spraw Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego.
- Stanowisko do Spraw Organizacyjno-Administracyjnych.
- Stanowisko do Spraw Obsługi i Informatyki.
- Stanowisko do Spraw Polityki Społecznej.
- Oddział Spraw Cudzoziemców.
- Posterunek Straży Łowieckiej.
- Oddział Paszportów.
- Stanowisko do Spraw Zdrowia.
9) Delegatura Urzędu w Koninie, Aleje 1 Maja 7 (I p. i II p., bez parteru)
- Dojście do budynku: chodnik o szerokości około 8 m.
- Wejście do budynku z przybudówki: około 5 m szerokości chodnika.
- Miejsce parkingowe: parking miejski wzdłuż budynku z 1 miejscem parkingowym.
- Wejście do budynku: przeszklone (całe) z drzwiami o szerokości skrzydeł 2x1m, klamka - poręcz pionowa: dół na wysokości około 0,70 m do około 1,4 m góra.
- Winda: z poziomu "-1" (poziomu chodnika), zatrzymuje się na poziomie "0" w miejscu gdzie znajduje się m.in. tablica informacyjna, kasa i portiernia.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnością: poziom "0" (parter), drzwi o szerokości około 0,9 m.
- Klatki schodowe: szerokość około 1,5 m z poręczą metalową z możliwością chwytu poniżej bariery głównej (poręcz składa się z prętów metalowych poziomych ułożonych co około
30 cm), biegi schodów nie zakręcają i przechodzą w spoczniki o szerokości 1,2 m. - Ciągi komunikacyjne: korytarze z wejściami do pokoi ̶ szerokość około 1,8 m, 2 hole: na parterze i I piętrze, szerokość drzwi do pokoi ̶ około 0,8 m.
- Korytarze: pokryte terketem w kolorze ciemna zieleń od strony ścian z jasnymi kwadratami w środku.
- Hole: kamień naturalny.
- Ściany: kolor jasnoszary.
- Biletomat i panel informacyjny (Oddział Spraw Cudzoziemców): wysokość powyżej 1,2m, ekrany odchylone do tyłu.
- Stanowisko do Spraw Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego.
- Stanowisko do Spraw Organizacyjno-Administracyjnych.
- Stanowisko do Spraw Obsługi i Informatyki.
- Oddział Spraw Cudzoziemców.
- Posterunek Straży Łowieckiej.
- Oddział Paszportów.
- Stanowisko do Spraw Zdrowia.
10) Delegatura Urzędu w Lesznie, Plac Kościuszki 4 (parter - I p.)
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze. W przypadku konieczności obsługi klientów z niepełnosprawnością w zakresie zadań komórek zlokalizowanych na I piętrze budynku istnieje możliwość ich obsługi w wyznaczonym pomieszczeniu na parterze.
- Stanowisko do Spraw Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego.
- Stanowisko do Spraw Organizacyjno-Administracyjnych.
- Stanowisko do Spraw Obsługi i Informatyki.
- Oddział Spraw Cudzoziemców.
- Państwowa Straż Łowiecka.
- Oddział Paszportów.
- Stanowisko do Spraw Polityki Społecznej.
11) Delegatura Urzędu w Pile, ul. Dzieci Polskich 26 (parter - II p.)
Obsługa klienta zewnętrznego (Oddział Paszportów i Oddział Spraw Cudzoziemców) odbywa się na parterze, dostęp na ten poziom osobom z niepełnosprawnością jest umożliwiony za pomocą platformy (dźwigu) zamontowanej przy schodach wejściowych do budynku. Delegatura posiada także schodołaz, którego wykorzystanie wewnątrz budynku jest utrudnione ze względu na wąskie klatki schodowe.
- Stanowisko do Spraw Organizacyjno-Administracyjnych.
- Stanowisko do Spraw Obsługi i Informatyki.
- Stanowisko do Spraw Polityki Społecznej.
- Oddział Spraw Cudzoziemców.
- Posterunek Straży Łowieckiej.
- Oddział Paszportów.
- Stanowisko do Spraw Zdrowia.
12) Terenowy Punkt Paszportowy w Gnieźnie
Starostwo Powiatowe w Gnieźnie, ul. Jana Pawła II 9/10.
Obsługa klienta zewnętrznego odbywa się na parterze, w budynku dostępna jest toaleta dla osób
z niepełnosprawnością, przestrzenie komunikacyjne prowadzące do budynku są wolne od barier poziomych i pionowych, możliwe jest wejście do budynku z psem asystującym, zapewniona jest bezpieczna ewakuacja z budynku osobom z niepełnosprawnością, istnieją 3 miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością.
- Wydział Spraw Obywatelskich
13) Terenowy Punkt Paszportowy w Środzie Wielkopolskiej
Starostowo Powiatowe w Środzie Wielkopolskiej, ul. Żwirki i Wigury 1.
Obsługa klienta zewnętrznego odbywa się na wysokim parterze. Zapewniony jest podjazd dla osób
z niepełnosprawnością i wózków dziecięcych do budynku, dostępna jest toaleta dla osób
z niepełnosprawnością, możliwe jest wejście do budynku z psem asystującym i zapewniona jest bezpieczna ewakuacja z budynku osób z niepełnosprawnością. Brak miejsca parkingowego przeznaczonego dla osób z niepełnosprawnością.
- Wydział Spraw Obywatelskich.
14) Terenowy Punkt Paszportowy w Nowym Tomyślu
Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu, ul. Poznańska 33.
Obsługa klienta zewnętrznego odbywa się na I piętrze. Zapewniony jest podjazd dla osób
z niepełnosprawnością i wózków dziecięcych do budynku, natomiast w budynku znajduje się schodołaz. W budynku dostępna jest także toaleta dla osób z niepełnosprawnością, możliwe jest wejście do budynku z psem asystującym i zapewniona jest bezpieczna ewakuacja z budynku osób
z niepełnosprawnością. Dostępne jest także miejsce parkingowe przeznaczone dla osób
z niepełnosprawnością.
- Wydział Spraw Obywatelskich.
15) Terenowy Punkt Paszportowy w Ostrowie Wielkopolskim
Starostwo Powiatowe w Ostrowie Wielkopolskim, al. Powstańców Wielkopolskich 16.
Obsługa klienta odbywa się na II piętrze. Brak podjazdu, winda zjeżdża do poziomu 0
i umożliwia wjazd z parkingu. W budynku dostępna jest toaleta dla osób z niepełnosprawnością, możliwe jest wejście do budynku z psem asystującym i zapewniona jest bezpieczna ewakuacja
z budynku osób z niepełnosprawnością. Dostępne jest miejsce parkingowe przeznaczone dla osób
z niepełnosprawnością.
- Wydział Spraw Obywatelskich.
16) Terenowy Punkt Paszportowy w Szamotułach
Starostwo Powiatowe w Szamotułach, ul. Wojska Polskiego 1.
Obsługa klienta zewnętrznego odbywa się na parterze. W budynku dostępna jest toaleta dla osób
z niepełnosprawnością, możliwe jest wejście do budynku z psem asystującym i zapewniona jest bezpieczna ewakuacja z budynku osób z niepełnosprawnością. Przestrzenie komunikacyjne prowadzące do budynku są wolne od barier poziomych i pionowych. Brak miejsca parkingowego przeznaczonego dla osób z niepełnosprawnością.
- Wydział Spraw Obywatelskich.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Klient może komunikować się z pracownikami Urzędu przez: e-mail, SMS, MMS lub Facebook i Tweeter. Nie ma możliwości wykorzystania zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje. W budynku preferowana jest obsługa alternatywna poprzez wyjście pracowników na zewnątrz do interesanta potrzebującego załatwić sprawy urzędowe. Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się w celu załatwienia sprawy w Urzędzie będą mogły skorzystać z pomocy tłumacza migowego w terminie wyznaczonym przez interesanta po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby na adres email: dostepnosc@poznan.uw.gov.pl.
W budynkach nie znajdują się urządzenia lub inne środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, w tym pętla indukcyjna, system FM, system IR lub system Bluetooth.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a poza dźwigami osobowymi.
Co robimy żeby poprawić dostępność?
Planujemy przeprowadzić inwentaryzację dostępności i opracować Standardy Dostępności w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu.